Сьогодні
все частіше виробники авто та ІТ-компанії говорять про впровадження
випробування своїх власних автопілотних систем для автомобілів. Як для
вантажівок так і для авто
щоденного використання.
Корпорація
Google вже кілька років тестує свою систему в реальних
умовах і варто сказати не безуспішно. Автомобіль вірно сприймає навколишнє
середовище, дорожню розмітку та рухомі об’єкти.
Компанія
Mercedes показала цілих два концепти. Першим стала
вантажівка, яка може самостійно рухатись по автостраді, тим самим попередити
ДТП, які трапляються через те, що водії вантажівок в наслідок перевтоми
засинають за кермом. Ввімкнув автопілот – пішов спати.
Друге
творіння німці представили зовсім недавно в Лас-Вегасі на CES 2015. Концепт отримав назву Mercedes F 015 і виглядає як… комп’ютерна
мишка чи мильниця. Але є більш ніж розумним і володіє крутим інтер’єром, який
вміщує четверо людей. Авто можна вести власноруч, або ввімкнути автопілот і
повернутись на 180 градусів до пасажирів, підняти столик і поспілкуватись під
час довгої подорожі. В 015 також купу сенсорів які слідкують за розміткою та
навколишніми об’єктами і він пропускає людину
перейти через дорогу в супроводі голосових команд та проектуючи при цьому «зебру»
на дорожньому покритті.
Всі
ці проекти безсумнівно є корисними. Завдяки авто від гугла люди з обмеженими
фізичними можливостями можуть спокійно пересуватись на великі відстані у
власному авто. Та і деяким людям дійсно не варто довіряти управління
автомобілем… Наявність такої системи в автомобілі дозволить також попередити
велику кількість ДТП та запобігти порушенню правил дорожнього руху, з вищою
точністю визначати місце знаходження авто і скорочення прибуття допомоги при
аваріях тощо.
Але
з іншого боку – мінусів теж не мало. Найпершим звичайно є надійність: ніхто не
гарантує, що не перегорить якась мікросхема, або ж комп’ютер не зійде з розуму і не влетить разом з вами в стіну.
Другим – привітність: завжди можна дізнатись куди ви їдете і з якою швидкістю. Також
машині абсолютно все одно спішите ви чи ні, він їхатиме так, як його
налаштували на заводі. І напевно найголовніше це те, що набагато крутіше
відчувати авто під час руху, контролювати його і пускати в контролюючий занос
на треку самостійно з допомогою керма а не купи проводів і мікросхем. Та і
дивитись на автоперегони пустих авто буде, м’яко
кажучи, не цікаво.
Один
з засновників Google якось сказав, що посадити людину за кермо авто було
однією з найбільших помилок людства. І після цього Джеремі Кларксон в ефірі
поклявся, що цією людини ні коли не буде в студії Top Gear.
Немає коментарів:
Дописати коментар